Home » Гуманитарный цикл » Методическая разработка урока английского языка в 1 классе по обновлённой системе образования Республики Казахстан

Методическая разработка урока английского языка в 1 классе по обновлённой системе образования Республики Казахстан

The world will have to deal with us (И миру придется с нами смириться)

(Дж. Колльер)

 

В настоящее время происходят реформы во всех сферах жизни нашего общества, в том числе и в образовании. Главной целью образовательных реформ в стране является адаптация системы образования к новой социально-экономической среде. В современной школе Республики Казахстан, в школе XXI века, происходят значительные перемены, охватывающие практически все стороны педагогического процесса. В «Государственной программе развития образования и науки Республики Казахстан на 2016 — 2019 годы определены общие ориентиры развития функциональной грамотности школьника и чётко обозначены цели, призванные воспитывать высокообразованную и конкурентоспособную личность».[1]

В нынешнем учебном году в первых классах школ Республики Казахстан введено обновленное содержание образования. Среди задач на данном этапе обучения являются такие как: способствование более раннему приобщению младших школьников к новому для них языковому пространству в том возрасте, когда дети еще не испытывают психологических барьеров в использовании иностранного языка как средства общения;

формирование элементарных коммуникативных умений во всех видах речевой деятельности. Обучение английскому языку школьников первого класса осуществляется в  устной форме. Это позволяет сосредоточить внимание детей на звуковой стороне нового для них языка, дает им возможность быстро накапливать лексический материал, формировать у них умения применять элементарные речевые образцы.

Аннотация

Данная методическая разработка представляет собой урок английского языка в 1 классе по теме «Food», разработанный по учебнику Smiles for Kazakhstan Grade _1, авторов Д. Дули и В. Эванс в переводе Н. Мухамедьяновой. Урок предназначен для учеников класса, обучающихся по обновленному содержанию образовательного процесса Республики Казахстан. Методическая разработка составлена в соответствии с требованиями обновлённого государственного стандарта, учебной программы, разработанной АОО «Назарбаев Интеллектуальные школы» совместно с Национальной Академией образования имени И. Алтынсарина и календарно-тематического планирования. Соответствует так же возрастным особенностям учащихся. Разработка такого урока раскрывает применение некоторых элементов педагогических технологий: обучение в сотрудничестве, технология коммуникативного обучения иноязычной культуре, личностно-ориентированный подход. Целью данного урока является совершенствование навыков и умений аудирования, устной речи, развитие коммуникативных компетенций по теме «Еда».

Данная методическая разработка – это работа, представляющая опыт моей педагогической деятельности, которая может быть использована в практической работе учителями английского языка, работающих по обновлённой системе образования Казахстана. Здесь содержится достаточное количество различных форм, методов и приёмов работы с учащимися. Она будет полезна как начинающим педагогам, так и преподавателям со стажем.

Конспект урока (short term plan) составлен согласно рекомендациям программы Course Plan for English Primary School Grade_1, 2016 г.

Module V. My Food.

School: №17 Shymkent

Date:

Teacher: Tulenova A.S.

Grade: 1

Number present:

absent:

Theme of the lesson:

Food.

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

1.S1make basic personal statements and simple statements about objects

  1. L2 recognise with considerable support a few basic personal questions spoken slowly and distinctly1.UE9 use basic present simple forms [positive and negative] to give basic personal information

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • listen and repeat the words, follow the instruction according to the task
  • make up correct 1 positive and 1 negative sentence about the things they like and dislike

Most learners will be able to:

  • recognise and name some words according to the topic, follow the instruction according to the task
  • make more than 2 sentences correctly using different sentence structure

Some learners will be able to:

  • recognise and name most of the words according to the topic, follow the instruction according to the task
  • make more than 4 sentences and read some of the words from the topic

Success criteria

Students will have succeeded in this class if they:

  1. Name at least 6 out of 8 words correctly
  2. Followed the instruction of the teacher immediately with support
  3. Say at least 2 sentences about what they like and dislike correctly

Value links

Respect and cooperation by:

  1. Listening to the teacher and each other
  2. Encourage and helping each other

Cross curricular links

The world around us

ICT skills

PPT -By teacher, interactive websites

Previous learning

Key words: wild animals: elephant, zebra, lion, panda. Pets: mouse, dog, rabbit, parrot, fish, mouse, dog, rabbit, parrot.

Key structures: I’m Jenny. My favourite animal is the kangaroo.

Language objectives /

focus

Language focus

  • I’ve got some milk for you. I like milk. Yum! I don’t like milk. Yuk!

Target vocabulary

  • food and drink items: milk, cheese, bananas, juice, eggs, chicken

Plan of the lesson

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

Beginning

Teacher (T) gets Learners (Ls) ready to the class by greeting them, asking questions about their feelings.

Hello! How are you today?

WARMING UP: Sing the songs: “Hello!”

BEGINNING THE LESSON

An activity to revise the vocabulary from the previous module

T shows the flashcards with animals from the previous lesson. Allows the Ls some time to look at them. Then, asks them to close their eyes. Hides one of the cards. Asks the Ls to open their eyes and tell you which animal is missing. Repeats this activity.

PRESENTATION AND PRACTICE.

Watch, listen, try to guess the aim of the lesson

(Watching a cartoon Disney’s Magic English — It’s delicious /fragment/)

Teacher (T) puts up the Poster “My Food!” on the board. Points to each item (milk, cheese, bananas, juice, eggs and chicken), one at a time, and presents them.

Listen, point and repeat. (Track 01 CD2)

The Ls repeat, chorally and individually. Then T points to each item in random order. Asks individualLs to say the word. Asks the rest of the class for verification.

Ls’ books open. T plays the CD. The Ls listen, point to the pictures and repeat the word. Plays the CD again pausing after each word. The Ls repeat, chorally and/or individually.

Write. Talk with your friend

refers the Ls to the pictures and explains the activity. Points to the first picture and asks: What’s this? Elicits: cheese. Follows the same procedure for the remaining items. Then explains to the Ls that they have to complete each blank by unscrambling the letters. T allows the pupils some time to complete the activity. Check their answers.

Answer key:

1 cheese 3 milk 5 chicken

2 eggs 4 juice 6 bananas

points to the milk on the poster. Then rubs her tummy, says and write: I like apple. Yum! The Lsrepeat after her. Points to another food item, and says: I don’t like tomato. Yuk!

Asks individual Ls to make similar sentences about the food items they have learnt in this lesson. Explains to the Ls that they can refer to the sentences at the bottom of the page or the ones on the board for help. Goes around the classroom providing any necessary help.

Suggested answer key: I’ve got some cheese for you.

I like cheese. Yum!

I’ve got some eggs for you.

I don’t like eggs. Yuk!

T names fruit and it’s colour. Ls colour them.

Sing the song! “Do You Like”

Relaxation moment

Tasks Ls to listen to the song and repeat the gestures teacher shows. Then sing and dance the song together.

Circle work. Game ‘Magic Box’

will invite one pupil and model to the class the next activity.

T suggests Ls to make a circle, then choose any card with new words (pictures). Ls should ask their partner using these cards.

Do you like….? Yes, I do. It’s yummy

Do you like ….? No, I don’t. It is yucky!

Peer assessmentLs listen when somebody says a sentence and corrects or helps to say. chooses one more able L to assess others by giving a sticker. But the T makes the final decision.

FEEDBACK

tells the Ls they are going to play a game called Chinese Whispers. Explains the rules. Approaches a L at the front desk and whispers a food item. Asks him/her to whisper the same word to his/her partner, who then whispers it to the next L, etc. Tasks the last to call out the word. Checks if it is correct. Repeats the procedure as many times as it is necessary.

Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Health and safety check
ICT links

 

Список использованной литературы

  1. Государственная программа развития образования и науки Республики Казахстан на 2016 — 2019 годы. Указ Президента Республики Казахстан. Астана – 2016.adilet.zan.kz
  2. Jenny Dooley – Virginia Evans Translations by N. Mukhamedjanova, учебникSmiles for Kazakhstan Grade _1 Express Publishing баспасы 2016– 150.
  3. Jenny Dooley – Virginia Evans Translations by N. Mukhamedjanova, методическоеруководство учителя Smiles for Kazakhstan Grade _1 Express Publishing баспасы 2016– 150.

Туленова А.С.,

учитель английского языка первой категории

Общая средняя школа №17 имени Лермонтова,

 г. Шымкент

 

 

 

 

 

 

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *. Required fields are marked *

*