Темешова Альбина Жексенбекқызы
Алматы қаласы Жетісу ауданы
“№143 Сүйінбай атындағы мектеп-лицей” КММ
бастауыш сынып мұғалімі
педагог- модератор
Аннотация
Білім беру саласындағы заманауи сын-қатерлер аясында бастауыш сыныптарда оқу сауаттылығын қалыптастыру табысты оқытудың негізгі компонентіне айналады. Бұл мақала бастауыш сынып оқушылары арасында оқу дағдыларын дамытуға бағытталған стратегиялар мен әдістерді зерттейді. Ынталандырушы және қолдаушы оқу ортасын құруға, оқуға деген көзқарасты дараландыруға және оқушылардың сыни ойлауы мен оқуға деген сүйіспеншілігін қалыптастыруға ықпал ететін инновациялық әдістерді енгізуге баса назар аударылады.
Қазіргі білім беруде бастауыш сыныптарда оқу сауаттылығын дамытуға баса назар аудару оқушыларды ақпараттық қоғамның күрделі талаптарына дайындау үшін стратегиялық қадам болып табылады. Бұл мақалада әріптерді техникалық меңгеруді ғана емес, сонымен қатар түсінуді, сыни ойлауды және оқуға деген сүйіспеншілікті қамтамасыз ететін оқу дағдыларын қалыптастырудың заманауи әдістері мен тәсілдері қарастырылады.
Оқу сауаттылығын қалыптастыру: стратегиялар мен әдістер 1. Ынталандырушы оқу ортасы:
Оқу сауаттылығын табысты қалыптастырудың негізі ынталандырушы оқу ортасын құру болып табылады. Бұған кітапқа толы сынып кітапханалары, қызықты әдеби бұрыштар және оқуды ынталандыратын іс-шаралар кіреді.
- Жеке тәсіл:
Оқушылардың даму қарқыны мен қызығушылықтары әртүрлі, сондықтан оқу сауаттылығын оқытуға жеке көзқарас қажет. Шағын топтарда жұмыс істеу және жеке сабақтар мұғалімдерге сабақтарды әр оқушының қажеттіліктеріне дәл бейімдеуге көмектеседі.
Практикалық сабақтар және ойын түрінде оқу:
- Интерактивті сабақтар:
Оқушылар оқығандарын талқылай алатын, өз ойларын білдіре алатын және әсерлерімен бөлісе алатын интерактивті сабақтарды енгізу белсенді қатысуға және талдау дағдыларын дамытуға ықпал етеді.[1]
- Ойын түрінде оқу:
Әдеби шығармаларға негізделген ойындар студенттерге оқуды үйренуге ғана емес, сонымен қатар кітаптың мазмұнымен тікелей әрекеттесуге мүмкіндік береді, бұл процесті қызықты етеді.
Оқу сауаттылығын дамытудағы ата-аналардың рөлі:
- Отбасылық оқу:
Ата-аналардың оқу сауаттылығын қалыптастыру процесіне белсенді қатысуы өте маңызды. Отбасылық оқу, оқуды талқылау және кітапханаға бару оқумен оң байланыстар жасайды.
- Ата-аналарға арналған оқу сессиялары:
Оқуды дамыту стратегиялары бойынша ата-аналарға арналған арнайы сессияларды ұйымдастыру оларға оқу процесін белсенді қолдауға қатысуға және балаларының қажеттіліктерін жақсы түсінуге мүмкіндік береді.
Бағалау және мотивация:
- Формативті бағалау:
9Оқудың техникалық аспектілерін ғана емес, оқуды түсінуді де бағалайтын формативті бағалауды қолдану оқушылардың үлгерімін барабар бағалауға мүмкіндік береді.
- Оқу арқылы мотивация:
Мотивация жүйесін құру, оның ішінде оқудағы жетістіктері үшін ынталандыру оқушыларды оқу процесіне белсенді қатысуға ынталандырады.
Оқу сауаттылығының оқуға әсері:
- Сыни ойлауды дамыту:
Оқу сауаттылығы жоғары оқушылар сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерін жақсартады, бұл оқудың басқа салаларындағы жетістіктерге әсер етеді.
- Білім қоғамында сәтті бейімделу:
Оқу сауаттылығы оқушылардың ақпараттық қоғамға сәтті бейімделуінде шешуші рөл атқарады, оларға өз бетінше білім алу және ақпарат іздеу үшін қажетті құралдарды ұсынады.
Интерактивті сабақтар бастауыш сынып оқушылары арасында оқу сауаттылығын қалыптастыруда маңызды рөл атқарады. Бұл сабақтар Динамикалық оқу ортасын құрып қана қоймайды, сонымен қатар оқушылардың оқылған материалмен белсенді қарым-қатынасын ынталандырады. Оқуды оқытуда интерактивті әдістерді енгізу мәтіндермен сәтті жұмыс істеу үшін қажетті дағдылар мен дағдылардың жан-жақты дамуына ықпал етеді. [2]Неліктен интерактивті сабақтар оқу сауаттылығын қалыптастырудың тиімді құралы екенін қарастырайық.
Интерактивті сабақтар әр оқушының оқуды талқылауға белсенді қатысуға мүмкіндігі бар орта жасайды. Талқылау мұғалім мен оқушы арасындағы қашықтықты қысқартады, бұл ашық пікір алмасуға және идеялармен бөлісуге ықпал етеді. Бұл процесс студенттерді сұрақтарға белсенді жауап іздеуге тартады және материалды жеке түсінуге ынталандырады.
Мысал:
Оқу сабағында мұғалім мәтіннің негізгі идеяларын топтық талқылауды ұсына алады. Оқушылар сюжетті түсіндіре алады, кейіпкерлерді талқылай алады және не болып жатқандығы туралы өз көзқарастарымен бөлісе алады. Бұл тәсіл материалды түсінуді байытып қана қоймай, қарым-қатынас дағдыларын дамытады.
Интерактивті сабақтар оқушылардың аналитикалық дағдыларын дамытуға ықпал етеді. Талқылауды қолдай отырып, мұғалім оқушылардың назарын мәтіннің маңызды элементтеріне бағыттай алады, оларға негізгі ойларды анықтауға және қорытынды жасауға көмектеседі. Бұл аналитикалық процесс мәтіннің негізгі және қосалқы аспектілерін ажыратуға үйретеді.
Мысал:
Кітаптан үзінді оқығаннан кейін мұғалім оқушыларға негізгі оқиғаларды бөліп көрсетуді және осы оқиғалардың сюжеттің дамуына қалай әсер ететіндігі туралы өз ойларын білдіруді ұсынуы мүмкін. Мұндай жаттығулар балаларға мәтінді мұқият оқып, талдауға үйретеді.
Интерактивті сабақтар оқуға ұжымдық көзқарасты қалыптастыруға ықпал етеді. Талқылау барысында оқушылар қолдау және өзара көмек қоғамын құратын өз білімдері мен көзқарастарымен алмасады. Бірлескен оқыту әр оқушының тәжірибесін байытады, бір-бірінен үлгі алуға мүмкіндік береді.
Мысал:
Мұғалім оқылған мәтінде көтерілген тақырып бойынша «дөңгелек үстел» өткізе алады. Әр оқушы өз пікірін білдіреді, содан кейін оны топпен талқылайды. Бұл әдіс басқалардың көзқарастарын тыңдау және құрметтеу қабілетін дамытады, бұл әлеуметтік дағдыларды қалыптастыру үшін маңызды.
Интерактивті сабақтар студенттерге өз идеяларын елестетуге мүмкіндік береді. Мозаикалық тақталар немесе сызбаларды қолданатын топтық пікірталастар сияқты
10 бейнелеу құралдары оқушыларға өз ойларын ауызша ғана емес, визуалды түрде де білдіруге мүмкіндік береді.
Мысал:
Мұғалім оқушыларға оқылған мәтіннен негізгі көріністерді салуды немесе топтың әртүрлі көзқарастарын білдіретін ұжымдық «мозаикалық» шолуды құруды ұсына алады. Бұл жаттығу шығармашылық ойлауды және идеяларды әртүрлі тәсілдермен жеткізе білуді дамытады.
Интерактивті сабақтар оқу процесін байыту және оқушылардың негізгі дағдыларын дамыту арқылы оқу сауаттылығын қалыптастыруда маңызды рөл атқарады. Бұл сабақтар оң оқу ортасын қалыптастырады, белсенді қатысуды ынталандырады және талдау дағдыларын дамытады. Сондықтан оқуды оқытуда интерактивті әдістерді енгізу бастауыш сынып оқушылары арасында оқу сауаттылығын дамытуға бағытталған білім беру стратегиясының маңызды құрамдас бөлігі болып табылады.[3]
Бастауыш сыныптарда оқу сауаттылығын қалыптастыру оқушылардың білім беру жолындағы алғашқы маңызды қадам ғана емес, сонымен қатар олардың болашақта табысты дамуына негіз болады. Оқу ортасын ынталандыратын және ата-аналармен өзара әрекеттесетін заманауи әдістерді қолдану оқуға тұрақты қызығушылық тудырады және қазіргі әлемде сәтті бейімделу үшін қажетті сыни ойлауды дамытады.
Әдебиеттер:
Бастауыш сынып оқушыларының функционалдық сауаттылығын арттыру »
Бастауыш сыныпта окушынын оқу сауаттылығын арттыруга бағытталган тиімді әдістемелік жұмыстарды қалыптастыру (daryn.online)
Reading Motivation and Interactive Lessons» — интерактивті сабақтар контекстінде оқуға ынталандыруға қатысты жұмыстар.