Құдайберген Мадина Ергебекқызы,
Жамбыл облысы Жамбыл ауданы
«Болашақ» бөбекжай-бақшасы
Коммуналдық Мемлекеттік қазыналық
кәсіпорынның музыка жетекшісі
Мектепке дейінгі білім беру ұйымдарында музыка сабағын тиімді ұйымдастырудың маңыздылығы мен оны жүзеге асыру жолдары туралы сөз қозғаймын. Музыка сабағы – балабақшадағы тәрбиелік процестің ажырамас бөлігі. Бұл сабақ баланың эмоционалдық, танымдық және шығармашылық дамуына тікелей әсер етеді. Тиімді ұйымдастырылған музыка сабағы балалардың өнерге деген сүйіспеншілігін оятып қана қоймай, олардың жеке тұлға ретінде қалыптасуына зор ықпал етеді.
Музыка сабағының мақсаттары
1. Балалардың эстетикалық талғамын дамыту.
2. Музыкаға қызығушылығын арттыру және оны қабылдау мәдениетін қалыптастыру.
3. Ән айту, музыка тыңдау, аспаптарда ойнау, қимыл-қозғалыс арқылы шығармашылық қабілеттерін дамыту.
4. Балалардың ритмді сезінуін және музыкалық есту қабілетін жақсарту.
5. Ұжымдық ән айту мен ойындар арқылы достық қарым-қатынасқа тәрбиелеу.
Музыка сабағын тиімді ұйымдастыру жолдары
Музыка сабағының құрылымы балалардың жас ерекшеліктеріне, қызығушылықтарына және психологиялық ерекшеліктеріне сай болуы керек. Сабақ үш негізгі бөлімнен тұруы мүмкін:
Кіріспе бөлімі: Балалардың назарын аудару үшін қызықты әңгіме, қысқа әуен немесе музыкалық ойын қолдану.
Негізгі бөлім: Ән айту, музыкалық аспаптарда ойнау, музыка тыңдау және қимылдық жаттығулар орындау.
Қорытынды бөлім: Сабақты балалардың көңілін көтеретін ойынмен немесе әнмен аяқтау.
Музыка репертуарын таңдау. Балалардың жасына сай қарапайым және есте сақтауға жеңіл әндерді таңдау маңызды. Қазақтың халық әндері мен классикалық музыка шығармаларын енгізу арқылы балаларды ұлттық және әлемдік мәдениетпен таныстыру. Балалардың қызығушылығын арттыру үшін заманауи әуендер мен тақырыптық әндерді қолдану.
Музыкалық аспаптарды қолдану
Балабақшадағы музыка сабағында балаларды қарапайым музыкалық аспаптармен таныстырып, оларды қолдануға үйрету. Мысалы: барабан, үшбұрышты аспап, маракас, кастаньет.
Музыкалық аспаптар балалардың моторикасын және дыбыстарды ажырату қабілетін дамытуға көмектеседі.
Қимылдық ойындар мен жаттығулар
Музыкалық қозғалыстар (би, шеңбер құрып қимылдау) балалардың дене белсенділігін арттырып, олардың ритм сезімін жақсартады. Мысалы:
Әуеннің жылдамдығына сай қимылдау;
Музыка ырғағына билеу немесе қол соғу.
Заманауи технологияларды қолдану
Музыка сабағында мультимедиялық құралдарды (проектор, дыбыс жазу құралдары, музыкалық видеолар) пайдалану балалардың сабаққа қызығушылығын арттырады.
Музыка сабағында тиімді әдіс-тәсілдер
Ойын әдісі: Балаларға музыканы ойын арқылы түсіндіру.
Имитация әдісі: Балаларға аспаптарды ойнауды немесе әндерді үйреткенде мұғалімнің әрекетін қайталау.
Әңгімелеу әдісі: Әуеннің шығу тарихы немесе композиторлар туралы қысқаша мәлімет беру.
Практикалық әдіс: Балаларды шығармашылыққа баулу арқылы музыкаға қатыстыру.
Музыка сабағының маңыздылығы
Музыка сабағы тек ән айту немесе аспаптарда ойнаумен шектелмейді. Ол балалардың эстетикалық, зияткерлік және эмоционалдық дамуының маңызды құралы. Музыка арқылы бала өзін-өзі таниды, өз ойын білдіруге және басқалармен қарым-қатынас орнатуға үйренеді.
Музыка сабағы балабақша тәрбиесінің ажырамас бөлігі болып табылады. Сабақты тиімді ұйымдастыру балалардың музыкаға деген сүйіспеншілігін оятып қана қоймай, олардың жан-жақты дамуына ықпал етеді. Сондықтан педагогтар сабақ жоспарын құруда балалардың қажеттіліктерін, қызығушылықтарын және мүмкіндіктерін ескеруі қажет.