Нагуманова Эльза Ахметжакиевна
Учитель английского языка
КГУ «Придорожная неполная средняя школа»
района М.Жумабаева
Цель: сформировать коммуникативную компетенцию обучающихся на основе изученных лексических единиц по теме «Школа», развитие самостоятельности, творческих способностей и умения работать в паре.
Задачи:
— образовательные: совершенствовать умения и навыки говорения, активизировать изученные лексические единицы по теме «Школа», актуализировать грамматические навыки;
— развивающие: развивать познавательный интерес школьников к изучению школьных предметов, в том числе и английского языка, развивать мышление, память и умение отвечать на вопросы;
— воспитательные: научиться слушать друг друга, работать в паре.
Тип урока: урок-обобщение и систематизация знаний
Оборудование: мультимедийный проектор, карточки с заданиями, видеоклипы «Head, shoulders, knees and toes…», «It’s warm-up time», «Goodbye my friends», колокольчик, картинки по теме «Погода», карта
Ход урока:
- Oрг.момент
Teacher: Good afternoon, dear children and our guests. Nice to meet you today.
Children: Good afternoon, good afternoon
Good afternoon to you
Good afternoon, good afternoon
We are glad to see you
Teacher: Ok, sit down, please…Ребята, прежде, чем начать наш урок, я бы хотела посмотреть, с каким настроением вы на него пришли. У каждого из вас на парте лежат смайлики(грустный и веселый). Возьмите смайлик, соответствующий вашему настроению и приклейте пожалуйста его на доску. Если настроение у вас хорошее, веселый смайлик прикрепляете к солнышку, если грустное, то к тучке…
T:How are you?
P: I’m fine, thank you.
T: What’s your name?
P: My name is…
T: What day is it today?
P: Today is Tuesday
T: What date is it today?
P: Today is the 26th of December
- Can you go to school on Sunday? …on Monday… on Wednesday?
P: Yes/ No
- Основной момент
Today you go to school and visit different lessons. And first look at me… I have school bag which has a variety of items including school things. Your task: from all subjects choose what we need at school and to name them in English.
(a book, a copybook, a pen, a pencil, a pencil case, a ruler, a rubber, a dairy and so on)
T: And now look at screen, please. This is your timetable(расписание). Today you have 6 lessons: Geography, Math, Music, Language, Sport and Writing
Repeat after me the school subjects (дети хором повторяют за учителем названия предметов)
T: And now will start our lessons (звенит звонок)
The first lesson is Geography. Today in many countries the weather is changeable. Our task in this lesson is: (после того, как я прочту предложение на географической карте вы должны найти страну и прикрепить соответствующий значок погоды к этой стране)
- It’s rainy in China
- It’s sunny in Italy
- It’s cloudy in GB
- It’s windy in Russia
- It’s hot in India
- It’s snowy in Kazakhstan
T:What’s the weather like in Kazakhstan?
P: It’s snowy in Kazakhstan
T: What’s the weather like in GB?
P: It’s cloudy in GB.
T: The Geography is over. You worked very well. The next our lesson is Math. (Звенит звонок). На уроке математики я предлагаю сосчитать до 10, а затем от 20 десятками… The first pupil say one, the second two…and so on.
The next task is: you have cards with math examples. Count and say the answers.
10+8= 18 (Ten plus eight is eighteen)
40+10=
4+4=
50+20=
2+4=
10+6=
5+9=
Very good. Math is over. We will have the next lesson. It’s Music. (Звенит звонок). На уроке музыки мы немного отдохнём и споём с вами песенку, выполняя соответствующие движения. Stand up…
Warm-up. «Head, shoulders, knees and toes…»
T: That’s right. Sit down, please. Music is over. The next lesson is Language.
What languages we study in our school?
P: We study three languages. There are: Kazakh, Russian and English
T: Перед вами лежат листы со словами на русском языке. Ваше задание…Translate them into Kazakh and English
Новый – (new,жаңа)
Школа – (school,мектеп)
Книга – (book,кітап)
Утром – (in the morning,таңертен)
Учиться – (study,оқу)
Дети – (children,балалар)
Учитель – (teacher,мұғалім)
Библиотека – (library,кітапхана)
T: Excellent. You worked very well. The Language is over. The next lesson is Sport. (звенит звонок) May be your favorite lesson
По порядку номеров рассчитайсь!!!
P1: the first
P2: the second
P3…P4…
T: OK. Now we will doing some exercises, sing a song and repeat some English verbs (RUN, JUMP, FLY…)
Let’s start. Stand up.
The song with video : Busy Feet ‘It’s Warm Up Time
T: Ok. Sit down, please. The Sport is over. The last our task is Writing.(звенит звонок)
Write the dates in English
16 декабря –
1 января –
9 мая –
6 июля –
And now change your copybooks and correct the mistakes and say about it.
The 16th of December
The 1st of January
The 9th of May
The 6th of July
( Ученики обмениваются тетрадями и проверяют друг друга. Учитель подходит и поверяет правильность выполнения и исправления ошибок. )
T: It was our last lesson. Let’s sum up our today’s lessons
T: What lessons have you got today?
P: We have Geography, Math, Music, Language, Sport and Writing
T: That’s right. And now mark your work on this lessons.
- Заключительный момент
Обсуждение допущенных ошибок и их коррекция
Reflection:
Traffic light: (светофор)
- Если на уроке вы работали плохо, вам было трудно, скучно и ничего не понятно, приклеиваем смайлик на красный цвет светофора;
- Если на уроке вы работали слабо, вам было понятно, но не всё, вы в чем-то затрудняетесь, приклеиваем смайлик на желтый цвет светофора
- Если на уроке вы были активными, вам было всё понятно и интересно, приклеиваем смайлик на зелёный цвет светофора
Home task: Open your dairies and write down the task. Make up a poster about “My day at school”
Marks: Your marks are…
Anton –
Stepan –
Anzhelika –
Den –
The end of the lesson: Our today lesson is over. Will see at the next lesson. Thank you for your work. Good bye!